مزایای رویت

از دهه 1970، دیجیتالی کردن، بخش مکمل مهندسی ساختمان و MEP بوده است. با این وجود، سفر CAD و نرم افزار مدل سازی BIM در روزهای اولیه خود کمی سخت بوده است. طراحی به کمک کامپیوتر که با عنوان CAD شناخته می شود، به عنوان جانشینی برای نقشه های کاغذی و جوهری معرفی شد.

فناوری طراحی کامپیوتری تغییرات قابل توجهی داشته در میان مهندسان MEP، معماران، مهندسین سازه و متخصصان طراحی به واسطه ویژگی های خود محبوبیت زیادی کسب کرده است.

طراحی با رویت مپ

طراحی با رویت مپ

نرم افزار های مدل سازی AUTODESK

رویت (REVIT) به عنوان یک جانشین CAD، در 1997 معرفی شد و بعدا در سال 2000 با عنوان فناوری رویت نام گذاری شد و در سال 2002 به مالکیت شرکت نرم افزاری Autodesk درآمد. اتودسک رویت برای MEPF افق های خود را گسترش داد و امکانات جدیدی برای مشاغل AEC، مخصوصا برای متخصصان مدل سازی اطلاعات ساختمان گشود و با تلفیق داده های جزیی، مدل های مکانیک، برق، لوله کشی و اطفاء حریق برای MEPFP تسهیل شد.

اتودسک رویت MEP یک برنامه ریز مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM) برای مهندسان مکانیک (مکانیکی، برق و لوله کشی) است. اتوکد MEP و رویت MEP هر دو محصولات موفق و محبوب اتودسک برای خدمات MEP هستند. اما سئوال اینجاست که تفاوت بین این ها چیست؟

تفاوت بین نرم افزار رویت مپ و اتوکد در چیست؟

AutoCAD REVIT MEP
اساسا نرم افزار طراحی است نرم افزار مدل سازی اطلاعات ساختمان است
نقشه کشی و پلان های دو بعدی و سه بعدی MEP را تسهیل می کند به شما اجازه می دهد مدل های جامع MEPFP BIM ایجاد کنید
این نسخه به روزشده طراحی های دستی است این نسخه به روزشده فناوری CAD است که ویژگی های پیشرفته تری دارد
CAD برای MEP ویژگی های نسبتاً کمتری دارد رویت مپ همه ویژگی های پیشرفته لازم برای مدل سازی MEPF هوشمند را دارد
از جریان کاری مشترک پشتیبانی نمی کند رویت مپ یک محیط داده های مشترک است که همکاری بین مهندسان مپ برای کار در یک مدل اطلاعاتی ساختمانی منسجم را امکان پذیر می سازد.

12 مزیت اصلی رویت مپ

رویت مپ طیف گسترده ای از مزایا را برای متخصصان مپ ارائه می کند که در ادامه مقاله به آن ها میپردازیم.

revit infographic

ساخت مدل جامع اطلاعات ساختمان

رویت MEP به مهندسان اجازه می دهد پیچیده ترین طرح ها را برای MEPFP در زمان کوتاه طراحی کنند. مدل سازی پارامتریک در رویت اجازه می دهد مدل کامل از مجموعه ای از دستورات ساخته شود. نمایش دیجیتالی غنی از داده های سازه، ارائه اطلاعات دقیق مانند اندازه گیری ها، برآورد هزینه و مقدار مواد و چیدمان اجزای MEP مختلف را برای مهندسان تسهیل می کند.

رابط کاربرپسند

رویت یک پلتفرم ساده است. یک رابط کاربرپسند دارد که اجازه می دهد ایده کامل از ویژگی ها را به سادگی بگیرند. با این وجود، دانش فنی در مورد نرم افزار و سیستم های مکانیکی، برقی و لوله کشی که برای ساخت یک مدل ساختمانی ضروری است، پیش نیاز است.

امکان کار مشترک

اتودسک رویت که یک محیط داده ای مشترک است به متخصصات رشته های مختلف اجازه می دهد در یک مدل منسجم کار کنند و هماهنگ باشند. همچنین محیط مطمئن را ساده می کند از این رو احتمال از دست رفتن داده را نیز کاهش می دهد.

فناوری اتوماسیون

اتوماسیون سیستم ها را کار آمدتر می سازد. برای مثال، اگر تغییری در نوع خاصی از بخش ها صورت گیرد، تغییر در کل پایگاه داده ها منعکس می شود، در نتیحه در زمان و تلاش صرفه جویی زیادی شده و بازدهی کاری را نیز افزایش می دهد.

قابلیت همکاری داخلی

رویت MEP، پلت فرمی استاندارد برای مدل سازی اطلاعات ساختمان است. مدل ایجادشده در آن را می توان اکسپورت و ایمپورت کرد و حتی با بعضی از فرمت های رایج BIM و CAD مانند IFC، 3DM، SKP و … پیوند داد.

ساخت فمیلی سفارشی

رویت اجازه ساخت فمیلی های سفارشی را می دهد. فمیلی ها اساساً اجزای بلوکی هستند که می تواند مستقیم در مدل گذاشته شوند. همچنین مدل سازی فرایند ساده تر می شود. فمیلی های MEP سفارشی کاربر را قادر می سازند تا مدل را طبق الزامات و ضوابط طراحی خود طراحی کنند.

revit 3D

طراحی سه بعدی رویت MEP

شخصی سازی

یک کاربر می تواند نوار ابزار، روبان ها و کلیدهای شرت کات را طبق الزامات خود سفارشی کند. همچنین دسترسی به ویژگی ها طبق نیازهای کاربر ساده تر است.

زمان بندی پروژه – BIM چهار بعدی

اتودسک رویت MEP، تلفیق عنصر زمان در مدل BIM را ساده می کند. عنصر زمان، که اغلب با عنوان شبیه سازی و زمان بندی 4 بعدی شناخته می شود، زمان لازم برای تکمیل یک فعالیت خاص را نشان می دهد. برای مثال، نصب یک سیستم (HVAC) 5 ساعت زمان می برد. همین طور، یک مدل BIM 4 بعدی یک جدول زمانی بهینه را برای حذف تاخیرها نشان می دهد.

برآورد هزینه و کاهش کمیت – BIM 5 بعدی

تلفیق عنصر هزینه در مدل BIM MEP با عنوان BIM 5 بعدی شناخته می شود که کاهش متره و برآورد متریال و هزینه برای یک پروژه MEP ارایه می کند. همچنین ایده روشنی از مدیر پروژه در مورد هزینه و مقدار مواد نسبتا دقیقی می دهد و هزینه های اضافی و اتلاف منابع را حذف می کند.

تجسم بهتر پروژه

نرم افزار رویت به کاربر اجازه می دهد پروژه را از زوایای مختلف مجسم کند. همچنین جایگزین هایی برای چیدمان اجزای mep برای زیبایی بهتر ارائه می کند.

به روز شدن از طریق کلود (فضای ابری)

نرم افزار مدل سازی رویت اجازه بروزرسانی پروژه در زمان واقعی از طریق فضای ابری را می دهد. هر تغییری در پلان های اولیه، طرح ها، هزینه یا مقدار مواد می تواند در مدل مپ از طریق دسترسی ابری به روز شود. تغییرات انجام شده بلافاصله برای همه کسانی که به پروژه دسترسی دارند، منعکس می شود.

پلاگین های رویت مپ

بیش از 140 نوع پلاگین مختلف برای رویت MEP وجود دارد. یک مدل ساز BIM می تواند از پلاگین های مختلف برای تقویت مدل استفاده کند.

دوره اصول طراحی
مانده تا شروع دوره
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
عضویت و ورود
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد