ماخذ: ماهنامه اشری – فوریه 2018

ترجمه: تیم ترجمه تاسیسات نیوز

……………………………………………………………

در برخی از مناطق آمریکا، محبوبیت پمپ‌های حرارتی مینی اسپلیت کانالی (داکت اسپلیت) به علت مشخصاتی مانند مصرف کم انرژی و پنهان بودن از دید افراد، در حال افزایش است. گرچه هزینه‌ی اولیه و هزینه‌ی نصب و راه‌اندازی این سیستم‌ها معمولا از مینی اسپلیت‌های معمولی (بدون کانال) بیشتر است، برای برخی خانواده‌ها که مایل نیستند یونیت داخلی دستگاه را در محل زندگی خود ببینند، این تفاوت قیمت ارزش دارد.

در جدول ۶ این نتایج به صورت درصد صرفه‌جویی در مصرف انرژی گرمایی (شامل انرژی فن) برای هر نمونه آمده است.

گرچه انرژی سرمایشی به صورت جداگانه در این گزارش نیامده است، لازم به ذکر است که BEopt از پروتکل شبیه‌سازی ساختمان آمریکا (۲۰۱۴) استفاده می‌کند که تنها در اوقات خاصی از سال، اجازه‌ی سرمایش و گرمایش می‌دهد.

در صورتی که اطلاعات دقیق‌تر و جدیدتری استفاده شود، احتمال زیادی دارد که صرفه‌جویی در مصرف انرژی سرمایشی بسیار بیشتر باشد.

نتیجه‌گیری:

به طور کلی، شبیه‌سازی‌های انجام شده چند الگوی مشخص را نشان داد:

• سیستم‌های DED در اقلیم‌های مختلف و نمونه‌ی یکسان، به طور مشابه عمل کرد. برای مثال، نمونه‌ی شماره ۳ بیشترین درصد تغییر را در میان اقلیم‌های مختلف داشت: ۳۳ درصد صرفه‌جویی در پورتلند، و ۳۸ درصد صرفه‌جویی در اسپوکان و میسولا.

• به طور کلی، صرفه‌جویی در مصرف انرژی در اقلیم شماره ۱ کمتر از اقلیم‌های شماره ۲ و ۳ بود.

• خانه‌های با زیرزمین تمام شده (نمونه‌های ۳ و ۵) نسبت به خانه‌های با همان سایز و بدون زیرزمین تمام شده (نمونه‌های ۲ و ۴) صرفه‌جویی کمتری در مصرف انرژی داشتند.

برخی تحقیقات آنلاین نشان می‌دهد که سیستم‌های DED بازه‌ی قیمتی‌ای بین ۴۰۰۰ دلار (با دو یونیت داخلی) تا ۱۰۰۰۰ دلار (با چهار یونیت داخلی) دارند.

این اعداد شامل هزینه‌های اضافی نصب که بسته به دسترسی، می‌تواند از ۱۵۰ تا ۳۸۰۰ دلار متفاوت باشد، نمی‌شوند.

با فرض میانگین هزینه‌های تجهیزات و نصب (دلار۸۹۷۵=۱۹۷۵+۷۰۰۰) و هزینه انرژی cents/kWh ۵/۱۲، دوره‌ی بازگشت سرمایه سیستم‌های DED بسته به میزان مصرف انرژی خانه، متفاوت خواهد بود.

نتایج این گزارش نشان می‌دهد یک خانه‌ی نوی بزرگ‌تر با مصرف انرژی نسبتا کم (نمونه‌ی ۳) حدودا ۶۷۰ دلار در هر سال (نسبت به سیستم گرمایش مقاومتی الکتریکی) ذخیره خواهد کرد، که در این حالت دوره بازگشت سرمایه ۱۴ سال خواهد بود.

برای یک خانه‌ی متوسط ساخته شده (نمونه‌ی ۴) میزان مصرف انرژی و درصد صرفه‌جویی بسیار بیشتر خواهد بود.

در این حالت، استفاده از سیستم‌های DED می‌تواند تا ۳۴۲۱ دلار در سال ذخیره کند که دوره‌ی بازگشت سرمایه را به حدود سه سال می‌رساند.

بنابراین به نظر می‌رسد مینی اسپلیت‌های کانالی می‌توانند به صرفه باشند، اگر شما سیستم گرمایشی مقاومتی الکتریکی را در خانه‌ای با مصرف انرژی نسبتا کم‌بازده جایگزین می‌کنید.

دوره اصول طراحی
مانده تا شروع دوره
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
عضویت و ورود
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد