کاربرد ایزومالت در صنایع غذایی

کاربرد ایزومالت در صنایع غذایی

کاربرد ایزومالت در صنایع غذایی

ایزومالت (Isomalt)یک شیرین کننده بدون قند با طعم عالی است. محصولاتی که با ایزومالت ساخته می شوند دارای ترکیب و ظاهر محصولاتی هستند که با قند ساخته شده اند. مزایا و ثبات ایزومالت که از قند ساخته شده می شود باعث شده است که یکی از اجزای متنوع و با ارزش تعداد زیادی از محصولات غذایی و دارویی کم کالری می باشد.

ایزومالت یک شیرین کننده منحصر به فرد، با طعم عالی و بدون قند است. چون در محصولات از همان مقدار ایزومالتی استفاده می شود که در صورت ساختن آنها با قند استفاده می شد، لذا محصولات حاوی ایزومالت دارای ظاهر وبافت مشابه محصولات ساخته شده با مواد قندی هستند.

ایزومالت که در سال۱۹۶۰کشف شد، از ساکاروز ساخته شده و به قند معمولی شباهت زیادی دارد. رنگ آن سفید،بلوری و بی بو می باشد. ایزومالت ترکیبی از دو دی ساکارید الکل، گلوکومانیتول و گلوکوسوربیتول است.

ایزومالت در ایالت متحده سال های سال در محصولاتی نظیر آب نبات، آب نبات چوبی، ویفر قرص های سرفه و قرص های گلو درد بکار رفته است. با وجود این، در اروپا از اوایل دهه ۱۹۸۰ در دسترس قرار گرفته و در حال حاضر در انواع بسیار زیادی از محصولات در سطح جهان مورد استفاده می باشد.

مزایا

ایزومالت حاوی مزایایی است که با نحوه متغییر زندگی و توصیه های کنونی در خصوص رژیم غذایی سالم مطابقت دارند.این ماده باعث گسترش نبوغ غذاها جهت جمعیت در حال افزایش میگردد که در رژیم غذایی خود تغییرات متعادلی ایجاد می کنند و برای مصرف کنندگانی که نحوه زندگی سالم تری را در پیش میگیرند، مادامی که بخواهیم غذاها طعم خوبی داشته باشند، ایده آل است.

به دلیل ارزش کالری کم و سایر مزایای بهداشتی، ایزومالت برای افرادی که سعی دارند جذب انرژی کلی خود را کاهش داده و در عین حال گاهی از دسر، شیرینی و سایر غذاهای شیرین دلخواه خود به عنوان وعده غذایی یا غذای سبک بین غذاها استفاده کنند، مفید می باشد.

 

 

 

برای دانلود فایل PDF اینجا کلیک کنید

دوره اصول طراحی
مانده تا شروع دوره
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
عضویت و ورود
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد