محلول آبی لیتیوم برماید

چگالی و دمای متبلور شدن محلول آبی لیتیوم برماید

چگالی و دمای متبلور شدن محلول آبی لیتیوم برماید

محلول آبی لیتیوم برماید که در سیستم‌های تهویه مطبوع جذبی به کار می‌رود، از نظر چگالی و دماهای کریستالی شدن آن به تفصیل در این مقاله مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. برای انجام این آزمایشات بسیار دقیق، از یک چگالی متر با لوله‌ی U شکل استفاده شده است.
در مجموع، ۳۹ مقدار برای چگالی به ازای غلظت‌های ، ، ،  و  درصد وزنی لیتیوم برماید برای محدوده‌ی دمایی ۳۳۳ تا ۴۲۳ درجه‌ی کلوین به دست آمده است. با استفاده از این اطلاعات به دست آمده، معادله‌ای برای مقادیر چگالی به دست آمده است که این معادله، چگالی‌های اندازه‌گیری شده را با خطای  درصد تأیید می‌نماید. همچنین ۸ دمای کریستالی شدن نیز در محدوده‌ی غلظتی بین  تا  درصد وزنی اندازه‌گیری شده‌اند.
محلول آبی لیتیوم برماید به طور گسترده‌ای به عنوان سیال عامل در سیستم‌های تهویه مطبوع جذبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجایی که لیتیوم برماید مادهای غیر فرار است، این سیال هیچ دخالتی در تخریب لایه‌ی ازن یا گرم شدن هوای زمین ندارد و همان‌طور که انتظار می‌رود، این ماده‌ی سازگار با انسان و زمین، از عمومیت زیادی برخوردار گشته است. آنچه مسلم است، این است که از آنجایی که سیستم‌های تولید نیرو مانند پیل‌های سوختی یا میکرو توربین‌های گازی بایستی عمومیت بیشتری یابند، گرمای اضافی در این سیستم‌ها ایجاد شده و سیستم‌های جذبی به عنوان سیستم‌های هم مولد در این زمینه استفاده می‌شوند. بنا به دلایل فوق، توجه عمومی به سیستم‌های جذبی رو به افزایش است.
به علت پیدایش سیکل‌های پیشرفته و یا بهبودهای صورت گرفته در زمینه‌ی بازدهی انرژی، داده‌های بسیار دقیق مربوط به خواص ترمودینامیک در مورد سیال‌های عامل، بسیار ضروری به نظر می‌رسند؛ اما در محدوده‌ی غلظت‌های بالا، داده‌های اندازه‌گیری شده از چگالی و دمای کریستالی شدن محلول آبی لیتیوم برماید، محدود است. در تحقیق حاضر، نتایج مربوط به چگالی و دمای کریستالی شدن محلول آبی لیتیوم برماید ارائه گردیده است. در مجموع، ۳۹ مقدار برای چگالی به ازای غلظت‌های ، ، ،  و  درصد وزنی لیتیوم برماید برای محدوده‌ی دمایی ۳۳۳ تا ۴۲۳ درجه‌ی کلوین به دست آمده است. همچنین ۸ دمای کریستالی شدن نیز در محدوده‌ی غلظتی بین  تا  درصد وزنی اندازه‌گیری شده‌اند.

 

برای دانلود فایلpdf روی کلمه لیتیوم کلیک کنید

 

 

دوره اصول طراحی
مانده تا شروع دوره
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
عضویت و ورود
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد