انواع پکیج شوفاژ گازی

در چندین سال اخیر پکیج های دیواری جایگزین موتورخانه های مرکزی شده اند. آب گرم مورد نیاز این پکیج برای تامین گرمای محیط به وسیله رادیاتورهای فن کویل یا سیستم گرمایش از کف تامین می شوند. همچنین آب گرم مصرفی برای شست و شو و استحمام و… را نیز فراهم می نماید.

آب گرم و تامین گرمایش محیط همواره یکی از دغدغه ها و نیازهای مهم بشر در طول تاریخ بوده و موضوعی بسیار با اهمیتی می باشد.

مزایای پکیج شوفاژ گازی نسبت به موتورخانه مرکزی

یکی از بهترین مزایای پکیج شوفاژ گازی که میتوان به آن اشاره کرد، استقلال واحد های مسکونی در استفاده از پکیج و شرایط گرم کردن آب و محیط است. این به این معنی است که برای تامین آب گرم مصرفی نیازی به احداث موتورخانه مرکزی نیست.

در این صورت شما می توانید به راحتی سیستم آب گرم خود را از داخل ساختمان یا واحد کنترل کنید. این پکیج ها هزینه ای برای نگهداری و شارژ ماهیانه ندارند و نصب و راه اندازی آن ها بسیار راحت می باشد.

یکی از مشکلاتی که در موتورخانه ها وجود دارد این است که دمای آن را نمیتوان بر طبق نیاز خود تنظیم کرد. یعنی ممکن است تمامی اهای یک ساختمان نسبت به تنظیم دمای آب به مشکل بخورند. اما در پکیج های دیواری دیگر همچین مشکلاتی وجود ندارد و شما به راحتی می توانید دمای پکیج خود را به میزان دلخواهتان تنظیم کنید.

پکیج ها در صرفه جویی انرژی تاثیر مثبتی نیز دارند؛ زیرا این دستگاه ها فقط در مواقعی روشن می شوند که به آب گرم نیاز داشته باشید.

حالت های مختلف پکیج

حالت های مختلف پکیج

حالت های متفاوت پکیج ها

پکیج ها دارای سه حالت: تابستانه ، زمستانه و خاموش هستند. اگر حالت تابستانه پکیج فعال باشد، دستگاه فقط آب گرم مصرفی را تامین کرده و آب داغ گرمایشی قطع می شود.

اگر پکیج روی حالت زمستانه باشد، آب گرم هم برای مصرف و هم برای گرمایش محیط و رادیاتور ها در دسترس قرار می گیرد.

در حالت خاموش پکیج هیچ عملیاتی روی آب انجام نداده و آب مصرفی گرم و گرمایش رادیاتوری هم وجود ندارد.

انواع پکیج شوفاژ گازی

در بحث انواع پکیج ها،  از نظر شکل ظاهری، ساختار، طرز کارکرد، دامنه، ظرفیت و… می توان پکیج های شوفاژ گازی را به چند دسته تقسیم کرد.

پکیج دیواری

پکیج های دیواری به علت اندازه کوچک و ظاهر زیبا تر عمدتا در آشپزخانه نصب می شوند. پکیج های دیواری به علت نداشتن منبع ذخیره آب گرم نمی توانند به طور همزمان به خوبی آب و سیستم گرمایشی خانه را گرم نگه دارند. اگر شیرآب گرم مصرفی زیاد باز بماند، رادیاتور ها سرد می شوند؛ زیرا اولویت با گرم کردن آب مصرفی است.

در زمستان به این نکته باید توجه داشت که شیر آب گرم در مدت طولانی باز نباشد. طولانی شدن زمان گرم کردن آب باعث سرد شدن رادیاتور شده و سیستم گرمایش محیط به مشکل می خورد.

انواع پکیج دیواری

انواع پکیج دیواری

پکیج های دیواری خود به چند دسته تقسیم می شوند:

پکیج های دو مبدله یا حرارت غیر مستقیم

به پکیج هایی گفته می شود که دارای دو مبدل اولیه و ثانویه هستند و برای مناطقی که رسوب و سختی آب بالایی دارند استفاده می شود. به علت وجود دو مبدل جداگانه دستگاه دیرتر رسوب می گیرد. اما این دستگاه معایبی هم دارد. به خاطر وجود مبدل ثانویه پمپ دستگاه چه در حالت گرمایش و چه در حالت آب گرم بهداشتی باید کار کند در نتیجه انرژی بیشتری مصرف می شود و از طرفی وجـود قطعات اضافی مانند مبدل شیر سه طرفه، هزینه سرویس را بالا می برد.

پکیج های تک مبدله یا حرارت مستقیم

 همانطور که از اسمش پیداست دارای یک مبدل می باشد که هم در گرمایش و هم در آب گرم مصرفی مبدل مشترک است و اگر آب منطقه شما سختی بالایی ندارد بهتر است از این پکیج ها استفاده شود.

اما این پکیج ها را از نظر دودکش هم به دو دسته تقسیم می کنند.

پکیج های فن دار روم سیلد

در این نوع پکیج ها از دودکش دو جداره استفاده می شود، که محصولات احتراق را به بیرون می دهد و اکسیژن لازم را هم از بیرون می گیرد در نتیجه خطراتی مثل گازگرفتگی به حداقل می رسد.

پکیج های بدون فن

مانند یک آبگرمکن دیواری عمل می نماید و محصولات احتراق را از دودکش ساختمان بیرون می دهد، اما اکسیژن لازم را از هوای محیط استفاده می کند.

پکیج زمینی

پکیج زمینی

پکیج زمینی

در ساختمان های بزرگ با متراژ بالا از پکیج های زمینی استفاده می شود. پکیج های زمینی در سایز های مختلف و با توان حرارتی متفاوت ساخته می شود. معمولا از این نوع پکیج ها در آشپزخانه ها و واحد های ویلایی کوچک استفاده نمی شود؛ زیرا این نوع از پکیج ها فضای زیادی اشغال می کنند و صدای فن محسوسی دارند. نکته مثبت این سیستم ها این است که اگر برق قطع هم شود، مخزن داخل پکیج باعث می شود برای مدت کوتاهی آب گرم بماند.

پکیج زمینی ایستاده

اگر برای یک ساختمان بزرگ یا دو طبقه ویلایی به دنبال پکیج هستید، پکیج های زمینی ایستاده مناسب شما می باشد. این نوع از پکیج ها ترکیبی از یک پکیج دیواری و یک پکیج زمینی هستند. این دستگاه ها توان حرارتی بالایی دارند و همچنین از قابلیت تفکیک دما بهره مند هستند.یعنی می تواند آب گرمی که برای رادیاتور و گرمایش کف استفاده می شود را از هم تفکیک کند.

پکیج چگالشی

یکی از جدیدترین سیستم های گرمایشی که در دنیا عرضه می شوند، پکیج چگالشی بوده که در قالب پکیج زمینی و پکیج دیواری ساخته می شوند. مصرف انرژی این دسته از پکیج ها بسیار پایین تر از دستگاه های عادی می باشد. این پکیج ها با پکیج های دیگر تفاوتی ندارد فقط در قسمت مبدل حرارتی متفاوت هستند مبدل حرارتی این دستگاه ها به گونه ای طراحی شده که محصولات احتراق خروجی حداکثر گرمای خود را منتقل کند

در سیستم پکیج های چگالشی از انرژی دود حاصل از احتراق برای پیش گرمایشی آب سرد ورودی به پکیج (بویلر) استفاده می شود.

در دودکش دمای دود به حدود 100 درجه سانتیگراد می رسد و اگر از این گرما برای پیش گرمایش آب مصرفی مورد نیاز استفاده شود می توان دمای دود را حتی از این هم پایین تر آورد. این همان زمانی است که بخار آب تشکیل شده در ورودی پکیج کندانس شده و حرارتی را که در مشعل کسب کرده است به آب اطراف لوله های دودکش انتقال می دهد. با این رویه میتوان میزانی از انرژی معمولی را که از دودکش تلف می شود بازیابی کرد.

دوره اصول طراحی
مانده تا شروع دوره
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
عضویت و ورود
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد