دستگاه بازیابی گرما همچنین با یک دستگاه بویلر کندانس ثانویه اولیه/متغیر (که با نرم‌افزار بهینه‌سازی کنترل می‌شود) تکمیل می‌شود که برای یک‌بار مشخص و به‌منظور بهره‌گیری از مزیت راندمان میان باری زیاد بویلرهای کندانس (حداکثر 98% با کمترین آتش) با بیشترین بویلر ممکن کار می‌کند. علاوه بر اداره بارهای گرمایش ساختمان، حلقه گرمایش اولیه برای تولید آب گرم بهداشتی برای تاسیسات با کارآمدترین شیوه ممکن استفاده می‌شود.به‌عنوان بخشی از تعهد بیشتر به پیشگامی در حفظ انرژی، بیمارستان هومر ریور یک عضو سازمان «مراکز درمانی سبز» است؛ سازمانی که 24 ساختمان درمانی اونتاریو در آن عضوند و داده‌های مصرف آب و انرژی را به اشتراک می‌گذارند. در نتیجه، داده‌های مصرف انرژی هامبر ریور پیوسته از زمان افتتاح اولین ساختمان جمع‌آوری شده است. بین می 2015 و فوریه 2016، بیمارستان در میانگین EUI 1.57 گیگاژول بر مترمربع.سال (138 کیلو Btu بر فوت مربع.سال) راه‌اندازی شد. مقایسه شدت انرژی بیمارستان هامبر ریور با یک مرکز درمانی مشابه در اونتاریو برای 2012، 2013 و 2014 در شکل 3 نشان داده می‌شود. این مرکز در راه تبدیل شدن به کارآمدترین مرکز درمانی در اونتاریو است.

 

 

کیفیت هوای داخل و آسایش حرارتی

برای تقویت کنترل عفونت و کیفیت هوای داخل، همه دستگاه‌های هواساز (از جمله همه فضاهای اداری و بالینی) 100% هوای تازه را بدون بازچرخانی تأمین می‌کنند. این‌یک نرخ تهویه بسیار بالاتر (افزایش 300 درصدی) نسبت به کمترین نرخ تهویه لازم استاندارد 2010-Z317.2 CSA به نام «الزامات خاص برای سیستم‌های گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع (HVAC) در مراکز درمانی» را نشان می‌دهد (که شبیه استاندارد 2008-170) «تهویه مراکز درمانی و الزامات موسسه راهنماهای ساختمان و قوی‌تر از استاندارد 2010-62.1 «تهویه برای کیفیت هوای قابل‌قبول» است)داده‌های عملکرد و محل دیفیوزرها به‌دقت مطالعه شد تا از تأثیر تهویه با تأمین پوشش اتاق خوب، تقویت اختلاط و اجتناب از کوران های ناراحت‌کننده در محل‌های بیمار و پرسنل اطمینان حاصل شود. در مورد اتاق‌های بیماران بستری، برای مثال یک سوئیت آزمایشی ساخته و دیفیوزر انتخابی در کمترین جریان هوای خود تست شد تا نشان دهد هیچ کورانی ایجاد نشده است.میزان فیلتراسیون برای بیمارستان فیلترهای MERV8/MERV14 برای همه فضاهای بالینی و فیلترهای MERV8/MERV13 برای فضاهای اداری/پشتیبانی فراهم می‌کند که بیشتر از مقدار لازم استاندارد 2008-170 است.سیستم‌های گرمایش و سرمایشی که برای تأمین محدوده رطوبت و دما طبق استاندارد 2010-Z317.2 CSA طراحی‌شده‌اند، اجازه انعطاف‌پذیری در دمای فضا برای تأمین آسایش برای بیماران و پرسنل در طیف وسیعی از میزان فعالیت و لباس را فراهم ساخته و مطابقت فضاها با استاندارد 2010-55 اشری «شرایط محیط حرارتی برای حضور انسان» را امکان‌پذیر می‌سازد.اغلب فضاهای بالینی را می‌توان بین 68 و 75 درجه فارنهایت (20 تا 24 درجه سانتی‌گراد) کنترل کرد که فضاهایی مثل اتاق‌های عمل بین 64 تا 75 درجه فارنهایت (18 و 24 درجه سانتی‌گراد) کنترل می‌شود. فضاهای بیمار مجهز به ترموستات‌های جداگانه هستند که از ترمینال‌های کامپیوتری کنار تخت بیمار قابل‌کنترل است و اجازه تنظیم دماهای فضا طبق اولویت بیمار را می‌دهد.اتاق‌های بیماران همچنین مجهز به تنظیم خودکار شیشه الکتروکرومیک است که در ترمینال کنار تخت بیمار لغو می‌شود و به بیمار اجازه کنترل ابهام، بهبود آسایش با دستور دسترسی به نور طبیعی طبق اولویت را می‌دهد.
نوآوری پروژه
از مدل تحویل طراحی-ساخت-سرمایه گذاری-نگهداری «تدارکات و امور مالی اونتاریو» استفاده کرد که اجازه همکاری مناسب بین تیم طراحی، پیمانکاران و مدیریت ساختمان برای ارزیابی همه گزینه‌های طراحی در برابر عواملی مثل هزینه نصب، راندمان انرژی  نگهداری در دوره 30 ساله را می‌دهد. هریک از این عوامل منظور می‌شود درحالی‌که راه‌حل‌هایی برای رفع الزامات بیمارستان برای کمترین هزینه چرخه حیات ممکن را نیز ارائه می‌کند. این فرایند راه‌حل‌هایی مثل هواساز کارآمد، بازیابی گرمای گسترده، کنترل فعال شیشه الکتروکرومیک و تأمین 100% هوای بیرون به کارآمدترین و مقرون‌به‌صرفه ترین شیوه را امکان‌پذیر می‌سازد.استراتژی انرژی مورد به‌سادگی حفظ می‌شود و به منطق کنترل ساده نیاز دارد که از گزینه‌های پیچیده اجتناب می‌کند و اغلب به کنترل‌های پیچیده و یا نگهداری گسترده نیاز دارد که توسط اپراتورهای ساختمان راه‌اندازی یا متوقف می‌شود. این راه‌حل‌ها اجازه می‌دهد بیمارستان با نرخ تهویه بیشتر کار کرده و به‌شدت انرژی 40% کمتر از تاسیسات مشابه با کمترین نرخ تهویه برسد.
بهره‌برداری و نگهداری
طراحان پروژه در مرحله طراحی و ساخت از نزدیک با اپراتورهای ساختمان کار می‌کنند و سیستم‌ها برای سهولت طراحی شدند. چیدمان تجهیزات (تعداد و اندازه) به‌دقت بررسی شدند تا برگشتی‌ها و دستگاه‌های یدکی لازم برای ساختمان را تأمین کند و نیز تعداد قطعات تجهیزات برای کاهش هزینه‌های نگهداری بهینه شود. استفاده از دستگاه بازیابی گرما به‌عنوان منبع اصلی گرمایش و سرمایش اجازه می‌دهد تجهیزات بین دستگاه‌های گرمایش و سرمایش تقسیم شود و تعداد قطعات تجهیزات لازم برای رفع الزامات اضافی را کاهش دهد. به‌علاوه، استفاده از چیلرهای متغیر اولیه پمپ‌ها را حذف و نیز سیستم را ساده و نگهداری را کم کرد. افزونه‌های سیستم اجازه عملیات مداوم در زمان خرابی تجهیزات و نگهداری معمول را می‌دهد. افزونه N+1 برای گرمایش و سیستم‌های آب سرد شامل پمپ‌ها، چیلرها، برج‌های خنک‌کن، بویلرها و مبدل‌های حرارتی تعبیه شد. دستگاه‌های هواساز اضافی که هریک برای 100% جریان هوای لازم سایز می‌شوند برای مناطق حیاتی مثل اتاق‌های عمل، بخش مراقبت‌های بعد از بیهوشی (PACU)، بخش زایمان، NICU، ICU، اورژانس و محل تصویربرداری پزشکی در نظر گرفته شد.دستگاه‌های اضافی با فن‌های دوگانه (هریک برای 100% جریان هوای لازم) برای مناطق مهم برای تداوم کار شامل خدمات غذا، دیالیز، آزمایشگاه، بخش فراوری استریل و سردخانه منظور شد.
مسائل اقتصادی
مدل تحویل پروژه مستلزم رقابت با دو تیم دیگر برای راه‌حل مقرون‌به‌صرفه، با هزینه طراحی، ساخت، امور مالی و نگهداری در یک دوره 30 ساله بود. همه راه‌حل‌های طراحی برای تعیین هزینه‌های چرخه حیاتشان تحلیل شدند. طبق داده‌های 2012 «راهنمای هزینه ساخت گروه آلتوس» (با هزینه‌های مکانیکی در 33% هزینه ساخت)، هزینه‌های مکانیکی برای بخش‌های درمانی در اونتاریو از حدود 150 دلار برای هر فوت مربع تا 200 دلار برای هر فوت مربع (1615 دلار برای هر مترمربع تا 2153 دلار برای هر مترمربع) متغیر است. هزینه ساخت مکانیکی نهایی بیمارستان هومر ریور در انتهای پایین این محدوده‌ها و به میزان تقریباً 155 دلار برای هر فوت مربع (1668 دلار در هر مترمربع) است.
تأثیر زیست‌محیطی
تأثیر انرژی معیارهای راندمان مورد استفاده در بیمارستان هومر ریور به کاهش مصرف برق و گاز طبیعی بیمارستان کمک می‌کند و منجر به کاهش انتشار CO2 و گذاشتن بار کمتر روی محیط می‌شود.استفاده از یک دستگاه بازیابی گرما با بازیابی گرمای موجود و تغییر مصرف انرژی از گاز طبیعی به برق به‌عنوان منبع گرمایش اولیه به کاهش بیشتر انتشار CO2 کمک می‌کند. در اونتاریو، 85 درصد انرژی با استفاده از منابع غیر هیدروکربنی مثل هیدروالکتریک، باد، خورشیدی و انرژی هسته‌ای تولید می‌شود. بیمارستان این معیارهای صرفه‌جویی انرژی را برآورد می‌کند تا کاهش معادل 20000 تن CO2 در سال و 7000 هکتار جنگلی که سالانه کاشته می‌شود را نشان دهد. به‌علاوه، بام‌های سبز گسترده و وسایل کم جریان به سیستم آب باران شهر کمک می‌کند. آب باران در منابع آب مدفون شهر جمع‌آوری و ذخیره‌شده و تنها منبع آب مورد برای آبیاری ساختمان است که تأثیر بیمارستان روی منبع آب شهر را کاهش می‌دهد. این ویژگی‌های حفظ آب اجازه کار بیمارستان با شدت‌جریان آب بسیار کم 20.6 گالن بر فوت مربع (0.84 مترمکعب در مترمربع) در سال را می‌دهد که تقریباً نیمی از مصرف ساختمان‌های مشابه است.
ترجمه: مهندس نیره شمشیری – ماخذ: ماهنامه اشری – مارس 2017
منبع:آموزشگاه کاشانه
دوره اصول طراحی
مانده تا شروع دوره
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
عضویت و ورود
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد