فناوری شبکه ای کنترل-بخش2

فناوری شبکه ای کنترل-بخش1

فناوری شبکه کنترل-بخش2

اما نکته‌ای که در این شکل به آن اشاره نشده این است که سیستمی که برای منطقه کالیفرنیا طراحی می‌گردد نیز باید ظرفیت اوج سرمایی معادل ۲۰ درصد بیش از مناطق مرزی نزدیک به کانادا داشته باشد و برج خنک‌کن آن باید برای دمای حباب‌تر بزرگ‌تری انتخاب شود؛ اما پس از اینکه تصحیحات اولیه مربوط به شرایط آب‌وهوایی انجام شدند، پروفیل‌های بار موتورخانه‌های در حال کار بسیار به یکدیگر شبیه خواهند بود.
این موضوع به خوبی در پنج منحنی سمت چپ شکل (۱) پدیدار است. توجه داشته باشید که اگر چه ساعات کارکرد چیلرها (شکل 1) در مناطق مختلف آب‌وهوایی با هم تفاوت دارند و انتخاب اندازه و ظرفیت تجهیزات برای تأمین بارهای مجموعه‌های یکسانی صورت می‌گیرد) اما درصد زمانی کارکرد موتورخانه در درصدهای مختلف بار اوج تقریباً در تمامی شرایط آب‌وهوایی یکسان است.

فناوری شبکه کنترل-بخش2

علاوه بر این اگر فرض کنیم طراحی این موتورخانه‌یکسان بوده است (به عنوان مثال در شرایط بار اوج و حداکثر دمای آب برج و دمای آب سرد می‌باشند) کاسته شدن از دمای حباب‌تر از دمای طراحی به واسطه شرایط گوناگون آب‌وهوایی و احتمال افزایش دمای آب سرد، طرح‌های یکسانی را برای بهینه‌سازی دما و جریان در هر یک از مناطق آب‌وهوایی به دست می‌دهد.این موضوع بسیار مهمی است چون علی‌رغم متفاوت بودن شرایط آب‌وهوایی محلی که در تعیین اندازه چیلرها و میزان ساعات کارکرد آن‌ها در سال تأثیر دارند، پروفیل کارکرد موتورخانه‌ها در سرتاسر قاره آمریکای شمالی و بسیاری دیگر از نقاط جهان به هم شباهت دارند. حال از آنجایی که بازده کلی مصرف انرژی چیلرها بیشتر با توجه به پروفیل بار آن‌ها تعیین می‌شود (درصد زمانی کارکرد تحت بارهای مختلف)، طراحی موتورخانه‌های مرکزی و رویکردی که مقدار کیلووات / تن برودتی سالانه مشخصی را در یک شرایط آب‌وهوایی تأمین نماید تقریباً همان مقدار کیلووات تن برودتی را در سایر شرایط آب‌وهوایی نیز به دست خواهد داد. اصل دوم و بسیار مهم دیگر در طراحی موتورخانه‌ها این است که چیلرها بخش اعظم ساعات کارکرد خود را در شرایط بار کم می‌گذرانند.

 

برای مشاهده ادامه مقاله کلیک کنید.

دوره اصول طراحی
مانده تا شروع دوره
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
عضویت و ورود
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد