فناوری شبکه ای کنترل-بخش1

فناوری شبکه ای کنترل-بخش1

فناوری شبکه ای کنترل-بخش1

پیشرفت‌های اخیر فن‌آوری‌های شبکه‌ای کنترل تجهیزات تهویه مطبوع همراه با فراهم آمدن درکی عمیق‌تر از طبیعت بارهای سرمایی در ساختمان‌ها موجب شده‌اند تا پتانسیل‌های فراوانی برای صرفه‌جویی بیشتر در موتورخانه‌های سرمایشی مرکزی شناسایی شوند.
اگر این موتورخانه‌ها به شبکه‌های کنترل دیجیتال برای بارها مجهز شوند، به دست آوردن مزایای اقتصادی زیر در مقایسه با سیستم‌های سنتی سرمایش منطقه‌ای محتمل خواهد بود: (۱) ابعاد کوچک‌تر و در نتیجه چیلرهای ارزان‌تر برای تأمین بار.(2)
کسب بازده کاری سالانه افزون‌تر. سیستم‌ها و موتورخانه‌های سرمایش و گرمایش منطقه‌ای که هم‌اینک برای کاربردهای عادی طراحی می‌شوند از سیستم‌های کنترل شبکه‌ای بهره می‌برند. کنترل‌کننده‌های شبکه‌ای موجب می‌شوند تا سیستم در نقاط مصرف، بارهای واقعی را تأمین نموده و در تمامی زمان‌ها نرخ جریان و دمای آب سرد چیلرها را برای بهینه ساختن بازده آن‌ها تصحیح نماید.
علاوه بر این، شبکه کنترل می‌تواند بر کاستی‌های سرمایش و یا گرمایش که به دلیل نقص تجهیزات در نقاط توزیع یافته مصرف پدید می‌آیند مدیریت داشته باشد.
شبکه‌های خودکار مبتنی بر این روال مدیریتی حتماً بارهای بحرانی را تأمین نموده و از کمبود سرمایش و یا گرمایش در نقاط مصرف جلوگیری می‌کند لذا نیاز به استفاده از سیستم‌های کمکی و پشتیبان در طراحی کاهش می‌یابد. این مقاله به بحث درباره بخش سرمایشی این سیستم‌ها خواهد پرداخت و منافع حاصله از همبستگی شبکه‌های ارتباطی و کنترلی در طراحی چیلرها و موتورخانه را مورد بررسی قرار خواهد داد.
این مباحث با استفاده از مثال‌های واقعی و نکاتی که در زمان طراحی آن‌ها پیش آمده است مطرح خواهند شد تا چگونگی تأثیر اصول آن بر سایر سیستم‌های گرمایش و یا سرمایش منطقه‌ای نشان داده شود.

 

دریافت فایل PDF کلیک کنید.

دوره اصول طراحی
مانده تا شروع دوره
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
عضویت و ورود
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد