اهمیت نوآوری در مدیریت

اهمیت نوآوری در مدیریت

امروزه در کشورهای مختلف جهان شمار شرکت‌هایی که توانسته‌اند از لحاظ تجاری موفقیت چشمگیری کسب کنند محدود است. اگر این شرکت‌ها و شیوه عملکرد آن‌ها را به ‌دقت مورد بررسی قرار دهیم، وجه تشابهی را به ‌وضوح در آن‌ها مشاهده خواهیم کرد.

این وجه تشابه، اهمیت خاصی است که این شرکت‌ها به نوآوری می‌دهند. در دنیای رقابت‌آمیز امروز چنانچه سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات تجاری راه نوآوری را نیاموزند، بی‌تردید پیامدهای جبران‌ناپذیری را تجربه خواهند کرد.

اصولاً نوآوری که به برنامه‌ریزی دقیق و سازماندهی منظم و مؤثر نیاز دارد، عبارت است از کنار گذاشتن تدریجی سیاست‌های کهنه سازمان و هم‌زمان جایگزین کردن آن‌ها با شیوه‌ها و ایده‌های نوین. نوآوری در یک سازمان تمامی بخش‌ها و زمینه‌های فعالیتی از جمله سیاست‌های کلی سیستم‌های مدیریتی، محصولات، تکنولوژی، خدمات، روش‌های تولید، بازارها و کانال‌های توزیع را دربر می‌گیرد.

امروزه ما در عصری زندگی می‌کنیم که دگرگونی‌های عمده از قبیل پیشرفت تکنولوژی، تبادلات فرهنگی و شرایط کاری به مراتب بیش از گذشته است.

در قرون گذشته این‌گونه تحولات گاهی ده‌ها سال یک‌بار رخ می‌دادند. برای مثال از دوره سلطنت الیزابت اول، کنار گذاشتن تیر و کمان‌های چوبی و به‌کارگیری وسایل نظامی پیشرفته‌تر مانند سلاح‌های باروتی حدوداً ۶۰ سال طول کشید، درحالی‌که با وضعیت کنونی چنین تحولی در کمتر از ۶۰ روز اتفاق می‌افتد.

در تجارت امروز نوآوری به عنوان یکی از ضروریات هر سازمان، امری اجتناب‌ناپذیر است. شرکت‌های بزرگی همانند جنرال الکتریک، دوپون، میتسوبیشی، 3M، تگزاس اینسترومنت (TI) و دایملر بنز، توانسته‌اند با تکیه بر اهمیت نوآوری موفقیت جهانی خود را طی سالیان دراز حفظ نموده و خود را با تمامی تغییرات و تحولات تطبیق دهند.

درحالی‌که بسیاری دیگر از شرکت‌های بزرگ که تا چندی بیش از شهرت خوبی برخوردار بوده‌اند، به علت عدم توجه کافی به این امر مهم از صحنه تجارت بین‌المللی محو شده‌اند.

برای مثال، شرکت “TI” (تگزاس اینسترومنت) توانسته است با مدیریت استثنایی در نوآوری، بازار پیشرفته و رقابتی ماشین‌آلات الکترونیکی از قبیل ماشین‌حساب‌ها، نیمه‌رساناها و ساعت‌های دیجیتالی را از ۲۰ سال پیش تاکنون به خود اختصاص دهد. مدیریت نوآوری در “TI” به قدری قوی است که حتی رقبای سرسخت ژاپنی و آلمانی مانند شارپ و زیمنس نتوانسته‌اند از آن سبقت بگیرند.

سیستم مدیریت در این کمپانی چندین میلیارد دلاری که در بیش از ۵۰ کشور جهان با حدود ۱۰۰۰۰۰ کارمند مشغول فعالیت است، همواره یکسان و هماهنگ بوده و مانند اجزاء بدن یک انسان سالم با بازدهی مطلوب عمل می‌نماید. برای مدیریت صحیح در نوآوری، “TI” از سیستمی به نام “OST” (Objectives, Strategies, Tactics) یا اهداف، راهبردها و تاکتیک‌ها استفاده می‌کند.

تحت سیستم OST که هم‌اکنون در بسیاری از شرکت‌های جهانی رایج است، مدیریت مؤثر به دو بخش مدیریت امروز و مدیریت فردا تقسیم شده است:

مدیریت امروز تنها در جستجوی فرصت‌های بازار امروز، مشتریان امروز و به دست آوردن سهم بازار و سود ممکن در شرایط کنونی است، درحالی‌که تیم مدیریتی فردا فقط و فقط بر رشد فردای سازمان تمرکز کرده و مداوم در پی ایده‌های جدید و تحقیق در مورد حرکات و فعالیت‌های رقبا، دگرگونی‌های بازار جهانی و طرز فکر مشتریان در سال‌های آینده می‌باشد.

در دنیای رقابت‌آمیز امروز چنانچه سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات تجاری راه نوآوری را نیاموزند بی‌تردید پیامدهای جبران‌ناپذیری را تجربه خواهند کرد.

تیم مدیریت فردای هر یک از شعبات TI، در اواسط هر سال حدود ۴۰۰ ایده جدید و منتخب را همراه با گزارش‌ها و تحلیل‌های کامل و همچنین راه‌های عملی برای اجرای مؤثر هر یک از آن‌ها به هیئت‌مدیره تسلیم می‌کند.

بررسی این ایده‌ها حدود ۶۰ روز به طول می‌انجامد تا اینکه بهترین‌ها برای تحقق یافتن در سال بعد انتخاب شوند. بار دیگر تیم مدیریت فردا تحقیقات یک‌ساله خود را روی ایده‌های جدید برای دو سال بعد آغاز می‌نماید. TI با اجرای این سیاست تا به حال سالانه ۱۵% رشد نموده و هم‌اکنون با درآمد متوسطی در حدود ۱۴ میلیارد دلار از یکه تازان بازار جهان است.

“TI” تنها شرکتی نیست که سیاستی جامع و دقیق برای نوآوری و پیشرفت اتخاذ نموده است، می‌توان گفت که تمامی کمپانی‌های موفق دنیا این سیاست را به گونه‌ای اجرا می‌کنند و این امر را یکی از مهم‌ترین رازهای موفقیت خود می‌دانند.

 

برای دریافت فایل مقاله روی اهمیت نوآوری در مدیریت کلیک کنید.

دوره اصول طراحی
مانده تا شروع دوره
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

نحوه ثبت سفارش

فرآیند ثبت سفارش و خرید محصول

برای خرید یک محصول یا کالا، شما در یک سفر هستید. سفر به یک جای ناشناخته نیاز به یک راهنما دارد. این مطلب برای شما یک راهنمای سفر است. پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا فرآیند خرید و ثبت سفارش در وبسایت آکادمی کاشانه را با هم مرور کنیم.

مرحله اول: انتخاب محصول و افزودن به سبد خرید

در ابتدا شما محصولی را در نظر خواهید داشت. پس از اینکه خرید شما تکمیل شد و محصول مدنظرتان را انتخاب کردید روی دکمه ” افزودن به سبد خرید” کلیک کنید.

پس از کلیک، محصول مورد نظر به سبد خرید شما اضافه خواهد شد.

مرحله دوم: انتخاب تسویه حساب یا سبد خرید

در این مرحله شما دو راه پیش رو دارید. شما می توانید در اینجا گزینه “ادامه جهت تسویه حساب” را انتخاب کرده و وارد فرآیند ثبت سفارش شوید. و یا گزینه مشاهده سبد خرید را انتخاب کرده و سبد خریدتان را بررسی کنید. این گزینه برای این قرار داده شده که اگر شما محصولات دیگری را هم انتخاب کرده بودید آن ها را بررسی و مدیریت کنید.

مرحله سوم: وارد کردن اطلاعات و ثبت سفارش

در مرحله بعدی شما ابتدا باید اطلاعات خود را مانند نام، نام خانوادگی، شماره تماس و … را وارد کنید. اطلاعات شما پس از تکمیل و کلیک بر روی ثبت سفارش، ثبت می شوند و شما وارد صفحه پرداخت می شوید.

در زیر دکمه ثبت سفارش گزینه دیگری هم وجود دارد. شما با کلیک روی بازگشت به سبد خرید مجددا به صفحه سبد خرید متصل می شوید. در آن صفحه شما می توانید مجددا سبد خرید را بررسی کنید و اگر به تغییر سبد خرید خود تمایل دارید آن را انجام دهید.

به طور کلی فرآیند ثبت سفارش و خرید از سایت کاشانه فرآیند پیچیده ای نیست و شما به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. بنابراین چنانچه برای شما سوالی ایجاد شد می توانید برای تیم پشتیبانی آکادمی کاشانه تیکت زده و یا با شماره تماس 021-88542891 تماس بگیرید.

انواع محصولات در وبسایت آکادمی کاشانه

محصولاتی که شما از وبسایت کاشانه خریداری می کنید به چند دسته تقسیم می شوند. فرآیند پس از خرید هر محصول متفاوت بوده و به همین منظور ما در ادامه مطلب به شما خواهیم گفت که محصول مد نظرتان در فرآیند پس از خرید در چه وضعیتی قرار می گیرد.

دوره آموزشی آنلاین

چنانچه شما یک محصول یا دوره آموزشی را از روی سایت تهیه کنید، پس از اتمام فرآیند خرید سفارشتان ثبت می شود. باید توجه داشته باشید که در بخش وارد کردن اطلاعات همه چیز به درستی ثبت شده باشد. دلیل آن هم این است که شما وقتی یک دوره آموزشی آنلاین را تهیه می کنید در واقع آن را ثبت نام کردید. همکاران ما در بخش پشتیبانی طی 24 ساعت کاری با شما تماس گرفته و اطلاعات لازم را به شما داده و یا از شما بگیرند.

دوره های آموزشی آنلاین دارای بسته های آموزشی که شامل: جزوات، کتاب ها، سی دی های مرتبط و .. هستند. پس مجددا توجه داشته باشید که برای دریافت بسته آموزشی نیز باید آدرس و اطلاعات شما به درستی وارد شده باشد.

فیلم دوره

چنانچه محصول مد نظر شما فیلم آموزشی باشد، پس از ثبت سفارش همکاران ما در واحد پشتیبانی در طی 24 ساعت کاری با شما تماس گرفته و پس از برقراری ارتباط کد لایسنس (licence code)دوره را در اختیار شما قرار می دهند.

فیلم های آموزشی آفلاین در بستر پلتفرم اسپات پلیر(SPOT PLAYER) قابل مشاهده هستند. چنانچه در خصوص این محصول سوالی برای شما ایجاد شد، به تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید و سوالات خود را با آن ها مطرح کنید.

همچنین یک بسته آموزشی همراه با دوره در اختیار خریداران فیلم های آموزشی قرار می گیرد که شامل : جزوه، کتاب، سی دی و.. می باشد.

خرید کتاب

پس از فرآیند خرید کتاب، سفارش شما در سایت کاشانه ثبت می شود. حداقل زمانی که برای تحویل کتاب طی می شود 7 روز کاری است.  معمولا کتاب ها با پست پیشتاز فرستاده می شوند و پس از تحویل به پست کد رهگیری برای خریدار ارسال می شود.

تاکید می کنیم که پس از ارسال بسته شما به پست، مسئولیت آن به عهده پست بوده و آکادمی کاشانه هیچ مسئولیتی در قبال بسته های شما ندارد.

خرید دیتیل

دیتیل های تاسیساتی فایل هایی هستند که شما میتوانید آن ها را خریداری و سپس دانلود کنید. پس از فرآیند خرید فایل های خریداری شده در دسترس شما قرار می گیرند. فایل ها همزمان در ایمیل و حساب کاربری شما قرار داده می شوند. شما می توانید با روش دلخواه خود آن ها را دانلود کنید.

چنانچه فایل شما به هر دلیلی دانلود نشد و یا با مشکلی همراه بود با پشتیبانی آموزشگاه تماس بگیرید و مشکل خود را مطرح کنید.

ده اشکال رایج در طراحی فاضلاب

با یکی دیگر از سلسله ویدیو های گام های حرفه ای باز کنار شما آمدیم. دکتر واصف در این ویدیو درباره 10 اشکال رایج در طراحی فاضلاب صحبت می کنند. طراحی سیستم فاضلاب یکی از سخت ترین مراحل طراحی فاضلاب است که در ادامه درباره سختی ها و اشکالات رایج این سیستم ها صحبت خواهیم کرد.

لایو های آموزشی ما هر هفته روز یکشنبه در بستر اینستاگرام قابل مشاهده است.

عضویت و ورود
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد