برای تهیه اظهارنامه مالیاتی از کجا شروع کنیم؟
اظهارنامه مالیاتی سال قبل مبنای تهیه اظهارنامه سال جدید است. اگر اظهارنامه مالیاتی سال قبل دچار اشکال است به هیچ وجه در افتتاحیه سال جدید آنرا نباید اصلاح کرد باید افتتاحیه را با همان اشکال ثبت کرد و اشکال را در سند دوم سال مالی بصورت اصلاحیه ثبت کرد و به هیچ عنوان سلیقه ای نباید عمل کرد.
بررسی وضعیت تشخیص : در برگه تشخیص باید به چند نکته توجه داشت : افزایش در آمد، بررسی هزینه ها(رد شدن هزینه)، تاریخ و مهلت هزینه های تحمیل شده شرکت براساس ماده 148 قانون مالیات های مستقیم مورد قبول واقع می شود ، در این ماده از قانون شرح داده شده که چه هزینه هایی با چه مدارک و مستنداتی قابل قبول واقع می شود
برای مثال هزینه اجاره ملک هزینه مهمی می باشد که باید به دقت در جدول 22 اظهارنامه پر شود ، مطابق قانون هزینه اجاره شامل 80% از ارزش محلی آن ملک است و ممیزان مالیاتی جدولی تحت عنوان ارزش بهای ملک منطقه مورد نظر به همراه دارند و از هزینه اجاره آن ملک با خبر هستند لذا برخلاف نظر برخی از مدیران مالی که جدول 22 را به عنوان هزینه در نظر نمی گیرند و مودی را به عنوان مالک معرفی می کنند و با این کار باید آن را جز دارایی های ثابت ثبت کنند
و اگر هم یکی از شرکا را به عنوان مالک ساختمان درنظر بگیرند با هم باید…
در سیستم سند کنند ، لذا پیشنهاد می شود جدول شماره 22 اظهارنامه را با دقت و اطلاعات صحیح پرکنند.
میزان پرداخت مالیات :
میزان و نحوه پرداخت مالیات مهم است افتتاحیه بانک بدنه اصلی اظهارنامه مالیاتی شامل چه بخشهایی می باشد؟؟
اظهارنامه مالیاتی شامل ترازنامه، صورت صود و زیان، گردش سود، محاسبه مالیات