منبع: ژورنال اشری؛ سپتامبر 2018

مترجم: مهندس فرخ میرحیدری

سد های یخی

یخ زدایی سدهای یخی-بخش پایانی

در قسمت قبل به تهویه مناسب از طریق تهویه سقف روی بام اشاره شد.

کاری که انجام شد این است که ابعاد سقف بالای بام 2*4 با پهنای 4 یا تیر سقف به ابعاد 2*6 با پهنای 6 در اندازه‌های 3.5 اینچ یا 5.5 اینچ ساخته می‌شوند. فضای هوای تهویه شده از لبه سقف تا نوک سقف به اندازه 89 mm یا 127 mm ادامه پیدا خواهد کرد. جزئیات مربوط به لبه سقف پیوسته و ساده است (عکس 7). جزئیات نوک سقف بزرگ و برجسته است (عکس 8).

یکی از جزئیات ریز مربوط به نوک سقف روی بام محدود کردن جریان هوای منتهی به سقف زیر شیروانی با استفاده از دریچه انتشار بخار هوا به جای متصل کردن فضای زیر شیروانی به سقف روی بام است. به همین علت است که انتقال حرارت از ساختمان به سمت نوک سقف روی بام بدون وجود مشکل رطوبت کاهش می‌یابد. رطوبت فرمی از بخار است که همچنان می‌تواند خارج شود ولی جریان هوای زیادی که حامل گرمای در دسترس در بام بالاتر از سقف تهویه باشد وجود ندارد. مسائل مربوط به فیزیک این موضوع قبل تر مطرح شده است (“تهویه بخار”، ژورنال اشری اوت 2015). این روش متمایل به افزایش هوابند سازی در موناژها در بام  با ارتفاع کمتر است.

باید در نظر داشت که طاق‌های در سمت جنوب حرارت را حبس و منجر به تشکیل سدهای یخی و سرسره‌های برفی می‌شوند (شکل5). در نتیجه آن است که پوشش حرارتی از تلی از برف- ترکیب پوشش تیره، تابش خورشید و طاق‌های بزرگ سدهای یخی را تشکیل می‌دهد(شکل 6). سقف‌های شیب‌دار منتهی به دیواری می‌شوند. بهتر است که با شکستن یخ و جلوگیری از اسکی کردن روی آن از آسیب رسیدن به بام جلوگیری شود (عکس 10).

راه حل این موضوع شامل دو جز است. عایق کاری بیرون زدگی طاق و روی بام با اسپری کردن فوم پلی استایرن (SPF). در جایی که سقف تهویه بام از دیوار جدا می‌شود، دیوار مسیر پیمایش اگزاست می‌باشد. نیاز به دیوار اضافه برای تشکیل دیوار تهویه است. مانند دیوار باران ولی بزرگتر از آن- یک دیوار برفی. دیوار برفی مانند دیوار بارانیست.

 

 

برای مشاهده متن کامل مقاله بصورت PDF، روی سدهای یخی-بخش سوم کلیک کنید.

 

دوره اصول طراحی
مانده تا شروع دوره
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
عضویت و ورود
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد