کاربرد نرم افزار PDMS در تاسیسات

5/5
تاریخ بروز رسانی: 29 دسامبر, 2017
5/5

فهرست مطالب

آیا نرم افزار PDMS را می شناسید؟

نرم افزارهای شبیه ساز ساختمان و سیستم های آن چندسالی است که به شکلی واکنشگرا و تعاملی مورد استفاده قرارگرفته است. نرم افزارهایی مانند فوتوشاپ و یا 3DMAX دیگر استفاده چندانی در تاسیسات مکانیکی ساختمان ندارند. برای شبیه سازی تاسیسات مکانیکی به نرم افزارهایی واقع گرا و دارای خانواده کاملی از اجزاء مرتبط نیاز است.

از میان نرم افزارهای مختلف قوی ترین نرم افزار شبیه ساز موتورخانه های ساختمان ها، نرم افزار PDMS است. این نرم افزار که در واقع برای شبیه سازی پلنت های نیروگاهی و سایت های بزرگ نفتی استفاده می شود با هنر و ترفند مهندسان برای شبیه سازی موتورخانه ها و تجهیزات آنها نیز استفاده می شود که همین امر یعنی استفاده از قویترین نرم افزار سایت های نفتی برای موتورخانه، نشان از نتیجه فوق العاده مدل سازی دارد.

نرم افزار PDMS را شرکت AVEVA ساخته و روانه بازار کرده است. از این نرم افزار برای طراحی بسیاری از نیروگاه ها، خطوط انتقال جرم مانند نفت و … ، واحدهای فرآیندی مانند واحد ساخت قیر،گازوییل و مانند آنها استفاده شده است.

شرکت سازنده PDMS

AVEVA

موتورخانه های ساختمان های بسیاری نیز با این نرم افزار مدل و با کمک آن اجرا شده اند. با این نرم افزار می توانید سازه، خطوط و سینی های کابل، دستگاه ها و تجهیزات برقی و خلاصه هرآنچه که در موتورخانه وجود دارد را شبیه سازی و مدلسازی کنید.حتی بیش از داخل موتورخانه را نیز می توان مدلسازی کرد.

استفاده از نرم افزار PDMS برای طراحی موتورخانه های تاسیساتی برای نخستین بار در ایران در آکادمی کاشانه تدریس شد. مدرس این دوره آقای مهندس صدرا واصف هستند که از متخصصین تراز اول این نرم افزار و از پیشگامان استفاده از آن برای مدلینگ موتورخانه می باشند.

در فیلمی که مشاهده می کنید ایشان در مورد نرم افزار PDMS و کاربردهای آن صحبت می کنند.

عضویت و ورود
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد