تا چه اندازه با چیلرها آشنایی دارید؟
چیلرهای جذبی را میشناسید و با انواع آنها آشنایی دارید؟
تفاوت چیلرهای جذبی و تراکمی را میدانید؟
اهمیت روزافزون استفاده از چیلرها در صنعت تاسیسات چیست؟
اصطلاحات ژنراتور،کمپرسور، ابزوربر، کندانسور، اواپراتور، مایع مبرد و … چه مفهومی دارند؟
چرخه سرمایش جذبی
بین چرخه سرمایش جذبی و تراکمی دو اختلاف اساسی وجود دارد
در چرخه جذبی کمپرسور جای خود را به ابزوربر، پمپ و ژنراتور داده است و دوم اینکه در چرخه سرمایش جذبی به جای یک سیال از دو سیال استفاده می شود. سیال اول مبرد و سیال دوم جاذب است. اواپراتور، کندانسور و وصاله انبساطی دارای همان عملکردی هستند که در چرخه سرمایش تراکمی عهده دار بودند.
انواع چیلر جذبی
چیلرهای جذبی با زوج مبرد آب و جاذب لیتیوم بروماید بر اساس روش گرمادهی در ژنراتور به دو گروه عمده غیر مستقیم و مستقیم طبقه بندی می شوند.
چیلرهای جذبی متناسب با مرحله غلیظ سازی ممکن است یک یا چنداثره باشند.
اجزای چیلر جذبی
آموزش چیلر جذبی
چهار جزء اصلی چرخه جذبی در دو بخش پرفشار و کم فشار به ترتیب عبارتند از:
سمت پرفشار: ژنراتور و کندانسور
سمت کم فشار: اواپراتور و ابزوربر
فشار سمت پرفشار تقریباً ده برابر بخش کم فشار است.
مباحثی که تدریس می شوند
- تاريخچه اختراع دستگاه چيلر جذبي
- انواع چيلرهاي جذبي تك اثر، دواثره، شعله مستقيم
- نحوه ي كاركرد و تقسيم قسمت هاي چيلر جذبي
- سيكل كاركرد چيلرجذبي
- ابزوربر
- ژنرانور
- كندانسور
- اوپراتور
- مبدل
- پمپ ها
- ليتيوم برومايد
- مبرد
- الكل و نگهدارنده ها
- وكيوم و خلاء
- تست فشار وخلاء
- انواع شيرهاي استفاده روي دستگاه چيلر جذبي
- چيلرهاي جذبي
- وكيوم نيمه اتوماتيك و جت پمپ
- شيشه رويت يا سايدگلاس
- سيستم ضد كريستال
- كريستال و نحوه ي به وجود آمدن و رفع آن
- آماده سازي چيلر براي شارژ مواد
- شارژ مواد و تنظيم آن
- تابع فرمان و سنسورها
- شير سه راه يا دو راه كنترل وضعيت
- روشن كردن دستگاه چيلر جذبي
- ركورد گيري ثبت ساعتي درجات و فشار و عيوب دستگاه در طول كاركرد دستگاه
- نگهداري چيلر در پلان كاركرد دستگاه
- دستگاه هاي جانبي چيلر و اهميت آنها
- سرويس روزانه، هفته، ماهانه و سالانه
- نحوه وكيوم كردن دستگاه
- نحوه ي كريستال شدن و رفع و انواع كريستال
- رسوب و نحوه ي رسوب گيري
- نحوه رسوب گيري با مواد شيميايي و مكانيكي
- سرويس سالانه لوازم و دستگاه هاي بيروني
- سرويس سالانه داخلي دستگاه
- آناليز مواد لينوم و مبرد و تنظيم H.P
- ژنراتور
در این دوره چه به دست می آورید؟
جزوه پایان دوره حاوی مطالب آموزشی
یک جلد کتاب با موضوع آموزش چیلر جذبی
تجربه و دانش گرانقدر اساتید محترم راهنمای شما در پاسخگویی به سوالاتتان خواهد بود.
با پذیراییهای به موقع در زمان استراحت خستگی شما را در میآوریم و ناهار را هم مهمان ما خواهید بود.
پاسخ سئوالات متداول درباره دوره طراحی و تعمیر چیلر جذبی
میدانیم که پس از گذراندن موفق یک دوره آموزشی لازم است آموزشدهنده به دانش پذیر مدرکی مبنی بر شرکت موفق در کلاس آموزشی اعطا نماید. امروزه آموزش در بسیاری از سازمانها، ارگانها، شرکتها و آموزشگاهها در سراسر کشور انجام میپذیرد. صرفنظر از کیفیت این آموزشها این سوال مطرح است که مدارک پایانی چه ارزشی دارند؟ آیا هر کسی میتواند چنین دورههایی برگزار کند؟
اگر آموزشگاه دارای مجوزهای خاصی باشد مدارک پایان دورهای صادر مینماید که دارای ارزش ترجمه است. یعنی این که پس از صدور مدرک، در صورت تمایل دانشپذیر، وی میتواند به یکی از دارالترجمههای رسمی کشور – که زیر نظر قوه قضاییه فعالیت میکنند – مراجعه نماید تا مترجم رسمی – دارای مجوز از قوه قضاییه – مدرک مورد نظر را ترجمه نماید. این مدرک پس از ترجمه به وزارت دادگستری ارسال میگردد تا صحت مدرک و ترجمه آن تایید شود. سپس به وزارت امور خارجه ارسال میگردد تا تایید نهایی شود. حال این مدرک به عنوان یک مدرک معتبر و تایید شده از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران در هر کجای جهان قابل ارایه میباشد.
آموزش چیلر جذبی
دوره طراحی و تعمیر و آموزش چیلر جذبی در یک نگاه
مدت دوره: 24 ساعت
تاریخ شروع: 98/05/22
روزهای برگزاری: چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه (فشرده همراه با پذیرایی و ناهار)
زمان برگزاری: ساعت 09:00 تا 17:00
مخاطبین دوره: طراحان، تکنیسین ها و تعمیرکاران
هزینه دوره: 980000 تومان
همین جا ثبت نام کنید و از تخفیف پرداخت آنلاین برخوردار شوید
می توانید همین جا این دوره را رزرو کنید تا در فهرست اولیه شرکت کنندگان قرار بگیرید
اگر هنوز مطمئن نیستید، جایگاهتان را رزرو کنید
ما ده سال است که به صورت حرفه ای کلاس های تخصصی تاسیسات مکانیکی و برقی را برگزار می کنیم. ده ها دوره تخصصی در تهران و شهرهای دیگر برگزار کرده ایم. می توانید از همکاران پیشکسوت تر درباره ما بپرسید. ولی از همه این ها مهمتر…
ما خودمان همکار شما هستیم.پس می دانیم که همکارمان به چه چیزی نیاز دارد.قصد ما فقط فروش نیست.فراموش نکنید که ما همکار شما هستیم.