مبانی، مستندسازی و تشریح الزامات سیستم مدیریت کیفیت مبتنی بر سری استانداردهای ISO 9001:2008

نقشه کشی تاسیسات مکانیکی و برقی با نرم افزار اتوکد
خرداد ۸, ۱۳۹۵
ترسیم سه بعدی موتورخانه همراه با نرم افزار PDMS
خرداد ۲۱, ۱۳۹۵

مبانی، مستندسازی و تشریح الزامات سیستم مدیریت کیفیت مبتنی بر سری استانداردهای ISO 9001:2008

Iso.24

ISO و استاندارد چیست؟

چقدر کسب و کارتان بر مبنای استاندارد است؟

چقدر در استاندارد سازی از رقبای خود عقب مانده اید؟

آیا استاندارد های داخلی پاسخ گوی نیاز مشتریان ما هستند؟

آیا فکر می کنید مدیریت فقط یک امر ذاتیست و آموزش نیاز ندارد؟

آیا استانداردهای داخلی پاسخ گوی پیشرفت و ضامن کسب و کار شما هست؟

آیا شک دارید که حداقل دو تا از رقیبانتان دست بالا را در بازارنسبت به شما دارند؟

نگران نباشید حتی اگر رقیبانی دارید که از شما پیشی دارند، شما هم باید راه خود را آغاز کنید

با ما همراه شوید به سمت حرفه ای شدن در استاندارد سازی

Iso.7

Iso.11 ISO9000 چیست ؟

استاندارد های سری ۹۰۰۰ استاندارد های مدیریتی هستند که مبانی یک سامانه مدیریت کیفیت را بیان می کنند.

 به عبارت دیگر استانداردهای سری ایزو ۹۰۰۰ استاندارد محصول نیست ولی راهکارهای اجرایی برای رسیدن به کیفیت مناسب محصولات و رضایت مصرف کننده ارائه می کند .استاندارد های سری ISO9000  کاملا عمومی بوده و در تمام بخش های صنعت و خدمات قابل پیاده سازی است. از بین استانداردهای خانواده ۹۰۰۰ تنها استاندارد ISO 9001 دارای گواهینامه می باشد و سایر استانداردها نقش راهنما را دارد .

– این سری استاندارد شامل چهار استاندارد به شرح زیر بود:

  • ISO 9001  استاندارد تضمین کیفیت برای سازمانهای طراح،تولید و ارائه کننده خدمات و نصب

  • ISO 9002  استاندارد تضمین کیفیت برای سازمانهای تولید کننده و ارائه دهنده خدمات و نصب

  • ISO 9003  استاندارد تضمین کیفیت برای سازمانهای بازرسی کننده

  • ISO 9004  خطوط راهنما برای بهبود عملکرد سیستم مدیریت

Iso.11 سیستم مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۰

امروزه در عرصه بین المللی،رعایت استانداردهای کیفی در تولید وارائه خدمات از چنان اهمیتی برخوردار است که سازمان جهانی استاندارد(ISO) را بر آن داشت تا استانداردهای بین المللی سیستم مدیریت کیفیت موسوم به استانداردهای ایزو۹۰۰۰ را تدوین و معرفی نماید. امروزه رعایت این استانداردها از آن چنان اهمیتی برخوردار است که اکثر کشورهای اروپایی کسب گواهینامه های مربوط به آن را شرط اولیه داد و ستدهای خویش اعلام کرده اند واین در حالی است که موج بکارگیری این استانداردها بسیاری از کشورها را فرا گرفته است .

همگام با جهانی شدن و در هم شکسته شدن مرزهای جغرافیایی در مناسبات اقتصادی وبازرگانی، پایداری وتوسعه سازمانها بیش از بیش به عواملی نظیر نوآوری در محصول وارائه خدمات به مشتری وارباب رجوع وابسته می شود واین امر ضرورتهای جدیدی را برای سازمانها ایجاب می کند. از جمله این ضرورتهای جدید تاکید وتوجه در فراورده های (کالاها یا خدمات) است که استانداردهای مدیریت کیفیت با هدف تامین آن شکل گرفته است .

کسب گواهینامه ایزو۹۰۰۰ توسط یک شرکت یا سازمان گویای موفقیت آن شرکت در ایجاد باور در مشتری نسبت به مسئولیت کیفیت در تمامی سطوح ، ساختار سازمانی، استقرار وبکارگیری مستمر سیاستهای کنترلی ، عملیاتی وپشتیبانی کیفیت در شرکت یا سازمان جهت حضور در بازارهای جهانی وتامین رضایت مشتریان وارباب رجوع (در بخش خدمات) می باشد.مهمترین دستاورد اخذ گواهینامه، اثبات تلاش سازمان برای حرکت به سوی دستیابی به مفهوم مدیریت کیفیت فراگیر (TQM) است.بنابراین کسب گواهینامه ایزو۹۰۰۰ به عنوان حداقل استاندارد لازم برای رضایت مندی ارباب رجوع ،نه یک ویژگی که یک ضرورت است وسازمانها ناگزیر باید آن را نوعی سرمایه گذاری لازم برای بقاء خود تلقی کنند.

Iso.16

مدت دوره :۱۶ ساعتUntitled-2
روز برگزاری :  ۵ شنبه و جمعه
تاریخ شروع دوره : ۲۸ و ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۵

زمان دوره : ۰۹:۰۰ الی ۱۷:۰۰

همراه با پذیرائی و نهار

Iso.11 سیستم مدیریت کیفیت چیست؟(QMS)

سیستم مدیریت کیفیت سیستمی است جهت تعیین خط مشی و اهداف وروشهای دستیابی به آن هدف جهت هدایت وکنترل سازمان از نظر کیفیت. در واقع می توان گفت با مدیریت سیستماتیک کیفیت در یک سازمان می توانیم به بهبود کیفیت برسیم واین یعنی سیستم مدیریت کیفیت.

از طریق سیستم مدیریت کیفیت در جستجوی مزیتی هستند و سیستم مدیریت کیفیت می تواند سازمانها را در افزایش رضایتمندی ارباب رجوع یاری دهد.

Iso.11 مزایای استقرار سیستم مدیریت کیفیت

Iso.32 کاهش هزینه ها و قیمت تمام شده   Iso.32شفاف سازی ، حدود و مسئولیت ها و اختیارات

Iso.32 بهبود فرایندها                                   Iso.32بهبود رضایت ارباب رجوع/ مشتریانIso.3

Iso.32 طراحی بهتر خدمات                          Iso.32افزایش اعتماد ارباب رجوع

Iso.32 بهبود بهره وری و کارایی                   Iso.32تغییر نگرش

Iso.32 بهبود روحیه کارکنان                        Iso.32افزایش رضایتمندی سازمانهای دیگر

Iso.32 بهبود ارتباطات داخلی سازمانها       Iso.32افزایش قابلیت رقابت

Iso.32 بهبود وضعیت مستندات                  Iso.32افزایش سودآوری

Iso.32 کاهش شکایات ارباب رجوع             Iso.32کاهش دوباره کاری ها

یکی از مهمترین خواسته های ISO9001:2008 داشتن نگرش فرآیندی به امور سازمان می باشد تا به این وسیله مدیریت در سازمان بهتر اعمال و اثربخشی اقدامات و سیستم بهتر سنجیده شود.

در تمام سیستم های کیفیت مستند سازی یک اصل اساسی می باشد استاندارد  ISO9001:2008 از شرکتها می خواهد یک سیستم برای کنترل مستندات خود ایجاد کنند. پس از آن استاندارد وظایف و مسئولیت هایی را در ارتباط با مدیرعامل شرکت مطرح میکند. بعد از آن نوبت به بیان الزماتی در ارتباط با نحوه مدیریت منابع می کند. در مرحله بعدی استاندارد به بیان الزاماتی برای مراحل پدید آوری محصول از گرفتن سفارش تا تحویل کالا و یا ارائه خدمات را مطرح می کند. و دست آخر در استاندارد کنترل های مورد نیاز سیستم مدیریت تعریف می شود .

Iso.21

مزایای گواهینامه ایزو ۹۰۰۱:

مزیت رقابتی

ایزو ۹۰۰۱ توسط مدیر ارشد هدایت می شود، این اطمینان می دهد که مدیر ارشد نسبت به سیستم های مدیریت خود رویکردی استراتژیک دارند.

بهبود عملکرد  تجاری و مدیریت ریسک تجاری

ایزو ۹۰۰۱ عملکرد سازمان را بالاتر و فراتر از رقبایی که از سیستم های مدیریت استفاده نمی کنند می برد. کسب گواهینامه همچنین اندازه گیری عملکرد و مدیریت ریسک تجاری را آسان تر می سازد.

جذب سرمایه، ارتقا شهرت برند و رفع موانع مبادلات

کسب گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ برای سازمان شهرت به همراه دارد و می تواند به عنوان ابزار تبلیغاتی مورد استفاده قرار گیرد. یک پیغام روشن برای بخش های ذینفع است که بیان می کند سازمان نسبت به استاندارد های برتر و پیشرفت مستمر متعهد است.

صرفه جویی پولی

•    شواهد نشان دهنده مزایای مشخص مالی برای شرکت هایی است که دارای گواهی ایزو ۹۰۰۱ می باشند و منجر به کارآیی عملکرد، افزایش فروش، بازگشت سرمایه بهتر و سود دهی بیشتر می شود.

ایزو ۹۰۰۱ مزایای گسترده ای دارد به همین دلیل سیستم مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱ توسط میلیون ها سازمان اجراء شده است. ایزو ۹۰۰۱ برای ایجاد محیط کاری منظم تر طراحی شده تا نیروی کار سازمان ها بدانند چه کنند ، چه موقع و چگونه .پیاده سازی ایزو ۹۰۰۱ ، به صرفه جویی در زمان ، هزینه و کاهش اشتباهات و در نتیجه به بهبود خدمات به مشتریان کمک می نماید.

قصد استاندارد ایزو ۹۰۰۱ ، بهبود کار داخلی سازمان به منظور کمک به شما در دستیابی به ثبات بیشتر در کیفیت خدمات است استاندارد ایزو ۹۰۰۱،  آنچه که شما در حال حاضر انجام می دهید را بهبود می بخشد و  فرآیندهای مرتبط با فعالیت های شما را با توجه به  الزامات استاندارد ایزو ۹۰۰۱ ، مستند و اجراء می نماید  نتایج به دست آمده منجربه افزایش بهره وری و سودآوری می گردد.

برخی از مزایای ایزو ۹۰۰۱ برای سازمان ها :

حمایت مدیریت ارشد برای مدیریت فرآیند کارآمد

– افزایش بهره وری و مزیت رقابتی

– مشخص نمودن مسئولیت ها در سراسر سازمان

– بهینه نمودن فرآیند ها

– بهبود ارتباط با کارکنان و مشتریان

– فراهم نمودن سیستم ارزیابی جهت بهبود مستمر

– فرصت های بازاریابی و ورود به بازارهای جدید

– کاهش هزینه ها

– افزایش سود آور

مدت دوره :۱۶ ساعتUntitled-2

روز برگزاری : پنج شنبه و جمعه
تاریخ شروع دوره : ۲۱ و ۲۲ بهمن  ۹۵
زمان دوره : ۹:۰۰ الی ۱۷:۰۰

سرمایه گذاری : ۲۴۰,۰۰۰ تومان

برخی از مزایای ایزو ۹۰۰۱ برای مشتریان :

– بهبود کیفیت و خدمات

– تحویل بموقع محصولات و خدمات

– کاهش برگشتی محصولات و شکایت مشتریان

– ردیابی محصولات و خدمات

– ممیزی مستقل توسط شرکت های گواهی دهنده خارجی

– اخذ گواهینامه ایزو به منظور اطمینان به مشتریان در خصوص تعهد کیفیت

تاریخچه ایزو در ایران:

درایران از سال ۱۳۷۵ سیستم مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱ در صنایع تولیدی بزرگ ایران استقرار یافت و سپس این استاندارد محبوب در سایر سازمان های کوچک و بزرگ و بخصوص سازمان های خدماتی استقرار یافته است .

متاسفانه اکثر سازمان ها ی ایرانی بدلایل مختلفی از تمامی مزایای استقرار ایزو ۹۰۰۱ بهره مند نیستند و فقط گواهینامه ایزو آنها بعنوان ابزاری برای تبلیغات مورد استفاده قرار میگیرد .در زیر به برخی از مهمترین دلایل عدم بهره مندی از مزایای ایزو در شرکت های ایرانی اشاره می کنیم :

–    عدم استفاده از مشاور ایزو با تجربه   ( نحوه انتخاب مشاور ایزو )

–    متناسب نبودن مستندات ایزو طرحریزی شده با اندازه ، ابعاد و پیچیدگی فرآیند های سازمان .

–    عدم حمایت مدیریت ارشد سازمان جهت استقرار سیستم مدیریت کیفیت ایزو

علاوه بر این، ISO 9001  طوری طراحی شده است که با سایر استانداردهای سیستم مدیریت مانند ISO 14001 ( محیط زیست )، OHSAS 18001 ( ایمنی و بهداشت شغلی) و ISO 27001 (مدیریت امنیت اطلاعات ) سازگار می باشد. ترکیبی از این استانداردها مکمل را می توان بصورت یک سیستم مدیریتی یکپارچه IMS  پیاده سازی نمود. استقرار سیستم مدیریت یکپارچه IMS با به یکپارچه سازی اصول سیستم مدیریتی مشترک مدیریتی ، می تواند هزینه های قابل توجهی را در سازمان کاهش دهد. 

 

درباره این دوره:

با توجه به نیازهای یک کشور در حال توسعه به استاندارد سازی در شاخصه های مختلف صنعت خود، آکادمی کاشانه از سال ۸۹ تصمیم گرفت تا این دوره را برای مدیران ارشد شرکت ها و کسب کارهای داخلی برگزار کند. این دوره با یکی از مواردی است که هر مدیری برای مدیریت یک کسب و کار رو به جلو نیاز دارد تا بتواند علاوه بر جلوگیری از پست رفت، حرکتی رو به جلو را برای شرکت خود از یک حالت بلقوه به حالت بلفعل تبدیل کند.

سرفصل این دوره:

– تاریخچه و مفاهیم اصلی

– مبانی

اصول بنیادین مدیریت کیفیت و ارتباط آنها با الزامات استاندارد ۲۰۰۸

طراحی سیستم

مستند سازی

تشریح استاندارد ۲۰۰۸ : ISO 9001

مدرس دوره:

با توجه به حساسیت دوره های استاندارد سازی، آکادمی کاشانه با افتخار اعلام می نماید که این دوره با تدریس استاد محترم جناب آقای مهندس علی یوسف بیک برگزار می شود. آقای مهندس یوسف بیک یکی از اساتید بنام و پر سابقه این دوره در ایران بوده و با توجه به نظرسنجی های دوره های قبلی که از دانش پذیران تحت تدریس ایشان آنالیز شده، نشان می دهد که ایشان در تدریس این دوره حساس بسیار مسلط و روان هستند.

رزومه استاد:

سوابق حرفه ای:

رئیس آزمایشگاه و مسئول فنی شرکت تولیدی نوشاب ( کوکاکولا )

مشاور شرکت IFF در صنایع آشامیدنی

رئیس تولید لبنیات پاک

مدیر کارخانجات شیوا و عالیفرد( تولید کننده محصولات شیبا و سن ایچ)

عضو پیوسته انجمن متخصصان صنایع غذایی ایران

معاون اجرایی مدیر عامل و مدیر کارخانه شرکت عطرینه سازیبا

مدیر تضمین کیفیت شرکت لبنیات دامداران

مدرس مورد تایید QAL  Academy

مدرس دوره های آموزشی:

سرممیزی سیستمهای مدیریت کیفیت مبتنی بر سری استانداردهای ISO 9000

ممیزی داخلی سیستم مدیریت کیفیت مبتنی بر استانداردهای ISO 9001

مبانی سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی ISO 22000

استقرار سیستم مدیریت کیفیت QMS مبتنی بر سری استانداردهای ISO 9000

مبانی اصول استقرار سیستم HACCP در واحدهای صنایع غذایی

 


 

s1 همه آموزشگاه ها مدرک قابل ترجمه ندارند s1

 

“دارای ارزش ترجمه” به چه معناست؟

می دانیم که پس از گذراندن موفق یک دوره آموزشی لازم است آموزش دهنده به دانشپذیر مدرکی مبنی بر شرکت موفق در کلاس آموزشی اعطا نماید. امروزه آموزش در بسیاری از سازمان ها، ارگان ها، شرکت ها و آموزشگاه ها در سراسر کشور انجام می پذیرد. صرف نظر از کیفیت این آموزش ها این سوال مطرح است که مدارک پایانی چه ارزشی دارند؟ آیا هر کسی می تواند چنین دوره هایی برگزار کند؟

اگر آموزشگاه دارای مجوزهای خاصی باشد مدارک پایان دوره ای صادر می نماید که دارای ارزش ترجمه است. یعنی این که پس از صدور مدرک، در صورت تمایل دانشپذیر، وی  می تواند به یکی از دارالترجه های رسمی کشور – که زیر نظر قوه قضاییه فعالیت می کنند – مراجعه نماید تا مترجم رسمی – دارای مجوز از قوه قضاییه – مدرک مورد نظر را ترجمه نماید. این مدرک پس از ترجمه به وزارت دادگستری ارسال می گردد تا صحت مدرک و ترجمه آن تایید شود. سپس به وزارت امور خارجه ارسال می گردد تا تایید نهایی شود. حال این مدرک به عنوان یک مدرک معتبر و تایید شده از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران در هر کجای جهان قابل ارایه می باشد.

 

 

مدت دوره :۱۶ ساعت
روز برگزاری : پنج شنبه و جمعه
تاریخ شروع دوره : ۲۱ و ۲۲ بهمن ماه
زمان دوره : ۰۹:۰۰ الی ۱۷:۰۰

سرمایه گذاری : ۲۴۰,۰۰۰ تومان

               

                                               

همراه با پذیرائی و نهار

  

با ما تماس بگیرید:۳-۸۸۷۵۸۱۵۲-۰۲۱

حرفه ای باش!

این مطلب را هم بخوانید  محاسبه بارهای حرارتی و برودتی با نرم افزار کریر؛ HAP 4.9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک رایگان تاسیسات نیوز
هفته نامه تاسیسات نیوز تنها نشریه الکترونیکی تاسیسات ایران است. با عضویت در سایت کاشانه این نشریه را هرهفته در میل باکس خود رایگان دریافت کنید.البته عضویت مزایای دیگری نیز دارد...