سیستم سقف سرد

سیستم سقف سرد

سیستم سقف سرد

پیشرفت های جدیدی در ادوات کنترل مستقیم دیجیتالی حاصل آمده اند. اکنون می توان از تکنولوژی سقف سرد در موارد بیشتری استفاده نمود. سال ها پیش یکی از اعضای ارشد انجمن تأسیسات آمریکا ASHRAE بنام A.Damon Gowan اظهار نمود که در دهه ۱۹۹۰ ، جهانی شدن برای صنایع تاسیساتی امری اجتناب ناپذیر خواهد بود، ولی همچنین معتقد بود که پذیرش سیستم آحاد متریک (SI) از سوی ایالات متحده، مهم ترین جنبه این جهانی شدن است، همچنین در جریان تبدیل آحاد، ممکن است مهندسین آمریکایی به آشنایی با بسیاری از سیستم ها و دستگاه های گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع (HVAC) رایج در اروپا که در آمریکا نامتداول است، علاقه مند شوند.
سیستم سرمایشی سقف سرد یکی از این سیستم هاست که در اسکاندیناوی و اروپا با موفقیت بکار می رود و پیشرفت های اخیر بر گستره کاربرد این سیستم بیش از پیش افزوده اند، این مقاله ضمن تشریح کلی سیستم سقف سرد، به تجزیه و تحلیل دما و رطوبت اندازه گیری شده در ساختمانی که به این روش سرد می شود، خواهد پرداخت.

یک سیستم سقف سرد ممکن انواع بسیاری داشته باشد، اما این مقاله یک نوع این سیستم را که اکنون در اسکاندیناوی مورد استفاده است، شرح می دهد، این سیستم ترکیبی است از یک سیستم هوا رسانی با حجم ثابت و شبکه ای از وسایل سرمایش با آبسرد که نزدیک سقف نصب شده است. (شکل ۱) سیستم هوا رسانی، هوای تازه مورد نیاز و سرمایش نهان (Latent cooling) را فراهم نموده و المنت های سقف سرد نیز سرمایش محسوس (Sensible cooling) اضافی را به عهده دارند.

برای دریافت متن کامل بخش دوم این مقاله، کافی است اینجا را کلیک کنید.

دوره اصول طراحی
مانده تا شروع دوره
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
عضویت و ورود
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد